fredag 29 juni 2012

Seglingstårta

Igår var vi ute och seglade med jobbet. Som av en händelse anmälde jag mig frivillig till att ta med fikabröd :-)

Ni som följt bloggen ett tag vet att jag är grymt avundsjuk på min komps Lindas förmåga att göra fantastiska moussetårtor. Jag har nu fått ett idiotsäkert recept och en massa instruktioner från Linda och tro det eller ej men Jag har nu äntligen lyckats göra en moussetårta! Hurra!!!

Tårtan har kladdkakebotten, en pannacottafyllning, citronmousse och så toppad med citrongele. Väldigt fräscht och gott och den höll aldeles utmärkt för några timmars segling innan serveringen!

2 kommentarer:

  1. Så fin! Härlig turkos färg. Ser jättegod ut, kan du lägga upp recept?
    http://rebeccastartor.blogspot.se/

    SvaraRadera
  2. Heja dig Anna! Att du äntligen har lyckats ta steget och komma över din skräck för gelatin! Kul att kunna lära dig något efter att du har lyckats locka in mig i sockerpasta-träsket. Ser fram emot att få smaka läckra och konstfulla moussetårtor med cool design i framtiden!
    /Linda - mousstårtsbakerskan

    SvaraRadera