torsdag 12 juni 2014

Årets ridavslutning-en nobel tillställning!


I år fick jag en utmaning från en kompis-att göra en rekonstruktion av nobeldesserten till ridavslutningen. Om jag fixade det så lovade hon att ta med bubbelvin att ha till. Så, vad gör en inte för lite bubbelvin!

Det klurigaste med det hela var att allt skulle stå i bilen under två timmar innan serveringen. Så att vi hann rida först. Så alla delar fick förvaras i kylväska och så monterade jag ihop tallrikarna en i taget i bilens baklucka innan serveringen.

Vad är det då på tallriken? Jo, det är hallonmousse, hallon, dulche de leche, brownie, nogat- och hasselnötsdynamitgubbe och sen en chokladsiluett. Dock inte Alfred Nobels siluett utan istället gjorde jag min favvohästs siluett. 

Det blev finfint ihop med lite bubbelvin!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar