söndag 20 mars 2016

Bakverk och Bubbel

Jag har fyllt 40 år.

Fördelen med att planera sitt eget födelsedagskalas är att en får välja helt själv vad en vill göra! Jag har länge velat göra en påfågeltårta och nu fick jag tillfälle. Som bonus fick jag låna min vän Nadja Wedins jättefina påfågelmönster att komplettera dessertbordet med.  Som dryck körde vi genomgående det ljuvliga bubbelvinet J.P. Chenet Ice. I supergulliga småflaskor som dracks med sugrör.

Jag är själv otroligt nöjd med det flamboyanta och lätt galna dessertbordet och jag fick en riktigt fantastisk kväll med mina vänner! Tack alla som grattat och firat med mig!

På dessertbordet finns chokladmousse- och kaffesmörkrämstårta, key lime pies med italiensk maräng, makroner med champagnemarängsmörkräm, nutellabullskorpor, fröknäcke och så praliner med smak av tonkaböna, kaffe, citrusganache, hallonkola och lakritskola!






























#jpchenet_ice
#nadjawedindesign
#nadjawedin
#jpchenetice

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar