lördag 9 oktober 2010

Försök till mjölkfria Cake pops

Jag har provat att göra mjölkfria Cake pops- lärdomen är att inte försöka mer utan vänta på att jag får göra dem som de ska istället.....

Cake pops är, för er som inte vet, en slags kaka på pinne. Man mosar, i originalreceptet, ihop en kaka med philaladelphiaost så att det blir en gegga som man kan rulla en liten boll av. Sedan så sätter man bollen på en pinne och doppar den i choklad. Visst låter det både gott och fint!







Min version fick bli med rulltårta fylld med kaffesmörkräm som jag mixade till smulor och rullade bollar av. Sen smälte jag mörk blockhoklad (de var det jag hade hemma och det är aldrig gott, jag vet) och doppade dem i. Det smakade bara smör- och blockhoklad. Inte så gott! Men de blev rätt fina ändå!

Vill man veta mer om Cake pops så är detta bloggen att läsa vidare på

1 kommentar:

  1. Vilka super fina cake pops! Hoppas du har haft en jätte skön helg! Kram Daniella - BakeCake

    SvaraRadera