onsdag 1 februari 2012

Vad var det på dessertbordet då?

Vad var det nudå för bakverk på dessertbordet?
 Äggfri (då en av gästerna är äggalergiker) äppelkaka i muffinsformar från Siluett. Detta toppades med vanlig marsansås och så dekorationer i sockerpasta.

Red velvet whoopie pies med vitchokladcremecheesefyllning.

Överst saffransskorpor och underst mandelskorpor.
 Jag gjorde lyckades få samtliga makronskal att spricka....så de fick bli mandelmarängkakor och serveras gömda i en burk :-) Men goda var de! I bonbonjärerna la jag godis i matchande rosa och vitt.
 Världens godaste lakritskola samt alla blommiga muggar man naturligtvis måste ha för att dricka afternoon tea ur.
 Mera red velvet whoopie pies. Lite annan form och sedan rullade i jordgubbsströssel.
 Sen är det ju inte möjligt att bjuda på afternoon tea utan att ha en rejäl engelsk fruktkaka. Den toppades med en lingon och cremecheeseröra.
 Jag har för övrigt upptäckt ebay...och köpt en massa roliga tårtsaker där. Snabbt och billigt! Bland annat denna fina silikonform...
 Den fina duken har min mormor sytt åt mig och ljusen är hemstöpta av svärmor. Blev väldigt gulligt tycker jag!

2 kommentarer:

  1. Mycket gott du har gjort!! Är också inne på att ordna till "afternoon tea".. det verkar ju så myysigt! =)
    Ha en trevlig helg!
    //Malin

    SvaraRadera