onsdag 16 juni 2010

CC med hästar...

Dax för årets ridavslutning! Då måste jag förstås baka något med hästar på.... ChokladCC fyllda med mintchoklad och toppade med päronmarängsmörkräm. I fina formar från Siluett.

Först en smet...

Jag använder och använder och använder mina "engångsmuffinsplåtar"- de visar inga som helst tecken på att ge sig efter ganska många gångers bakning. Bra grejor!
Trots att det är chokladCC så syns inte själva CCn igenom formen. Det är rätt ovanligt. Jag gillar de här formarna skarpt. De är lite lagom stora också...


För att göra dekorationer skrev jag ut foton på några av stallets hästar och skar ut siluetter i SP med hjälp av dem. Blev riktigt bra! Man kan tom känna igen hästarna :-)

Mallarna:

Sen lite blommor också, för att fylla ut!

Tror nästan dessa är de godaste hittills! *mums*
Såhär blev de:

4 kommentarer:

  1. arata minunat! Culorile sunt meu preferat

    SvaraRadera
  2. härliga cupcakes och snygga muffinsformar

    SvaraRadera
  3. Vilken rolig idé att göra hästar på. Jättefina!
    Kram Erika

    SvaraRadera
  4. Brunt och turkost blev jättefint tillsammans! Och hästarna är hur härliga som helst.

    SvaraRadera