lördag 29 maj 2010

Tack!!!...och CC

Idag ska jag göra något roligt! Jag ska ha en tårtdekorationskurs för en möhippa :-) Som en extra treat, då brudparet faktiskt inte ska ha tårta på bröllopet utan cupcakes, ville jag bjuda på "bröllopsCC" till fikat. Efter att ha letat lite utan att hitta några fina formar som var tillräckligt bröllopsmässiga slängde jag iväg ett mäjl till företaget "Siluett of sweden"

http://www.siluett.se/

Dom var jättesnälla och skickade mig ett paket med perfekta CCformar:


Så nu blev det CC-bak! Med i paketet fanns, förutom formar, också några jättesmarta engångsCCplåtar. Eller, de gick definitivt att använda flera gånger, men håller nog inte i all oändlighet ;-) Jag satsade på vaniljCC!






Som fyllning gjorde jag en rabarber/jordgubbskräm på värens första rabarber ifrån trädgården;


För att fylla en CC så skär man av ett lock och gröper sedan ut en liten grop. I gropen lägger man fyllningen och sedan stänger man igen med locket. Ungefär som när man gör semlor;



Sedan gjorde jag en marängsmörkräm som jag smaksatte med champagneessens (det är ju ändå fest...) För att testa smakkombon så bjöd jag några vänner på en testrunda:


Nu ska jag gå och göra de som jag ska bjuda på i eftermiddag. Det och de 4 tårtor som de ska dekorera....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar